Moodle: diferència entre les revisions
De Recursos docents
(19 revisions intermèdies per 4 usuaris que no es mostren) | |||
Línia 1: | Línia 1: | ||
=== Què és === | === Què és === | ||
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua). | [https://moodle.org/ Moodle] és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua). | ||
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat. | Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat. | ||
A la UVic, a més, tenim [[Plataformes Moodle a la UVic-UCC|tres instal·lacions de Moodle]] independents. | |||
=== Què podem fer === | === Què podem fer === | ||
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. | Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment. | ||
* [[Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle?]] Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat. | |||
==== Activitats ==== | ==== Activitats ==== | ||
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.<gallery widths="60" heights="60" perrow="10"> | Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no. | ||
<gallery widths="60" heights="60" perrow="10"> | |||
Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]] | Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]] | ||
Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]] | Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]] | ||
Fitxer:Board.png|Board|enllaç=[[Board]] | |||
Fitxer:Consulta.png|Consulta|enllaç=[[Consulta]] | Fitxer:Consulta.png|Consulta|enllaç=[[Consulta]] | ||
Fitxer:Debat.png|Debat|enllaç=[[Debat]] | Fitxer:Debat.png|Debat|enllaç=[[Debat]] | ||
Fitxer:Forum.png|Fòrum|enllaç=[[Fòrum]] | Fitxer:Forum.png|Fòrum|enllaç=[[Fòrum]] | ||
Fitxer:Glossari.png|Glossari|enllaç=[[Glossari]] | Fitxer:Glossari.png|Glossari|enllaç=[[Glossari]] | ||
Fitxer:H5P-aula.png | Fitxer:H5P-aula.png|H5P|enllaç=[[H5P#Afegir_una_activitat_H5P_a_una_aula_Moodle]] | ||
Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]] | Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]] | ||
Fitxer:Checklist.png|Llista de verificació|enllaç=[[Llista_de_verificació]] | |||
Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]] | Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]] | ||
Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]] | Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]] | ||
Línia 39: | Línia 47: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
====[[Fitxer:Qualificador.png|vora|38x38px]] | ====[[Fitxer:Qualificador.png|vora|38x38px]]Avaluació ==== | ||
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula. | El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula. | ||
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs. | També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs. | ||
*[ | |||
*[ | *[[Qualificador Moodle|Qualificador Moodle]] | ||
*[ | *[[Vistes del qualificador|Vistes del qualificador]] | ||
*[ | *[[Exportar notes des del qualificador|Exportar notes des del qualificador]] | ||
*[ | *[[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador]] | ||
*[[Com configurar el qualificador si tenim repesques|Com configurar el qualificador si tenim repesques]] | |||
*[[Configuració d’avaluacions complementàries|Configuració d’avaluacions complementàries]] | |||
*[[Excloure les notes buides|Excloure les notes buides]] | |||
*[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d'actes a Sigma]] | |||
*[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma|Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]] | |||
*[[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris. Avantatges]] | |||
*[[Configurar una rúbrica de Moodle|Configurar una rúbrica de Moodle]] | |||
*[[Configurar una guia de qualificació de Moodle|Configurar una guia de qualificació de Moodle]] | |||
*[[Comentar un pdf|Comentar un pdf]] | |||
*[[Retroacció de la tasca|Retroacció de la tasca]] | |||
*[[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum de Moodle]] | |||
*[[Avaluació social de fòrums|Avaluació social de fòrums]] | |||
==== Blocs laterals ==== | ==== Blocs laterals ==== | ||
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat. | Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat. | ||
* | * [[Blocs laterals de Moodle]] | ||
* [https://www.youtube.com/watch?v=BUnP_Xqi6us&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=3 HTML amb enllaços] | * [https://www.youtube.com/watch?v=BUnP_Xqi6us&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=3 HTML amb enllaços] | ||
* [ | * [[Blocs laterals de Moodle|Bloc HTML de l’equip docent]] | ||
* [https://www.youtube.com/watch?v=5EpSnnENM-0&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=5 Incloure un bloc temàtic RSS] | * [https://www.youtube.com/watch?v=5EpSnnENM-0&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=5 Incloure un bloc temàtic RSS] | ||
* [ | * [[Sharing Cart|Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle]]: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra. | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/bloc-de-comentaris-de-laula-moodle/ Bloc de comentaris de l’aula Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/bloc-de-comentaris-de-laula-moodle/ Bloc de comentaris de l’aula Moodle] | ||
==== Seguiment dels estudiants ==== | ==== Seguiment dels estudiants ==== | ||
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants. | A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants. | ||
* [ | * [[Llistat d'estudiants d'un curs de Moodle|Llistat d'estudiants]] | ||
* [[El bloc Full d’assistència a Moodle|Full d'assistència]] | |||
* [ | * [[Controla l’assistència amb Moodle|Assistència]] | ||
* [ | * [[El seguiment de compleció d’activitats a Moodle|Compleció]] | ||
* [ | * [[Imprimir tasques d’estudiants totes de cop|Imprimir tasques]] | ||
* [ | * [[Utilitzar una aula Moodle com a estudiant|DemoStudent]] | ||
==== Grups a l'aula ==== | ==== Grups a l'aula ==== | ||
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup. | Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup. | ||
* [https:// | * [[Grups a l'aula Moodle|Treballar amb grups i agrupaments a Moodle]] | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/gestio-del-treball-en-grup-a-moodle/ Gestió del treball en grup a Moodle] | |||
* [https://mon.uvic.cat/udute/llistats-de-grups-de-treball-de-laula/ Llistats de grups de treball de l’aula] | * [https://mon.uvic.cat/udute/llistats-de-grups-de-treball-de-laula/ Llistats de grups de treball de l’aula] | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/grupos-en-moodle/ Grupos en Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/grupos-en-moodle/ Grupos en Moodle] | ||
* [ | * [[Tria de grup|Autoselecció de grup]] | ||
* [[Restriccions per grups i altres conceptes]] | |||
==== Configuració de l'aula ==== | ==== Configuració de l'aula ==== | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/preparacio-de-les-aules-del-curs-2024-2025/ Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks] | |||
*[https://mon.uvic.cat/udute/ | * [http://canal.uvic.cat/Play/7802#! Importar continguts d'una aula Moodle a una altra] | ||
* [[Fer i restaurar còpies de seguretat a Moodle|Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre]] | |||
*[[Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle]] | |||
* Format per seccions | * Format per seccions | ||
*[https:// | *[https://canal.uvic.cat/Play/7805 Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant] | ||
*[https://mon.uvic.cat/udute/arrossegar-i-deixar-arxius-a-laula-moodle/ Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle] | *[https://mon.uvic.cat/udute/arrossegar-i-deixar-arxius-a-laula-moodle/ Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle] | ||
*[https://mon.uvic.cat/udute/canviar-totes-les-dates-duna-aula-virtual-de-cop/ Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop] | |||
==== Exportació de notes a les actes ==== | ==== Exportació de notes a les actes ==== | ||
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes. | El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes. | ||
*[ | *[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d’actes a Sigma]] | ||
*[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]] | |||
====[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Autovaloraci%C3%B3_de_l'aula_virtual Autovaloració de l'aula virtual]==== | ====[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Autovaloraci%C3%B3_de_l'aula_virtual Autovaloració de l'aula virtual]==== | ||
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle. | A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle. | ||
=== Altres informacions i ajudes d'interès === | === Altres informacions i ajudes d'interès === |
Revisió de 14:52, 3 oct 2024
Què és
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.
Què podem fer
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
- Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle? Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
Activitats
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
Recursos
Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
Avaluació
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
- Qualificador Moodle
- Vistes del qualificador
- Exportar notes des del qualificador
- Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador
- Com configurar el qualificador si tenim repesques
- Configuració d’avaluacions complementàries
- Excloure les notes buides
- Gestió i tancament d'actes a Sigma
- Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma
- Usos de qüestionaris. Avantatges
- Configurar una rúbrica de Moodle
- Configurar una guia de qualificació de Moodle
- Comentar un pdf
- Retroacció de la tasca
- Avaluar un fòrum de Moodle
- Avaluació social de fòrums
Blocs laterals
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
- Blocs laterals de Moodle
- HTML amb enllaços
- Bloc HTML de l’equip docent
- Incloure un bloc temàtic RSS
- Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra.
- Bloc de comentaris de l’aula Moodle
Seguiment dels estudiants
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
Grups a l'aula
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
- Treballar amb grups i agrupaments a Moodle
- Gestió del treball en grup a Moodle
- Llistats de grups de treball de l’aula
- Grupos en Moodle
- Autoselecció de grup
- Restriccions per grups i altres conceptes
Configuració de l'aula
- Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks
- Importar continguts d'una aula Moodle a una altra
- Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
- Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle
- Format per seccions
- Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant
- Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle
- Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop
Exportació de notes a les actes
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
Autovaloració de l'aula virtual
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.