Accions

Moodle: diferència entre les revisions

De Recursos docents

 
(19 revisions intermèdies per 4 usuaris que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
=== Què és ===
=== Què és ===
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
[https://moodle.org/ Moodle] és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).


Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic, a més, tenim [[Plataformes Moodle a la UVic-UCC|tres instal·lacions de Moodle]] independents.


=== Què podem fer ===
=== Què podem fer ===
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar.  
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
 
* [[Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle?]] Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.


==== Activitats ====
==== Activitats ====
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.<gallery widths="60" heights="60" perrow="10">
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
 
<gallery widths="60" heights="60" perrow="10">
Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]]
Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]]
Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]]
Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]]
Fitxer:Board.png|Board|enllaç=[[Board]]
Fitxer:Consulta.png|Consulta|enllaç=[[Consulta]]
Fitxer:Consulta.png|Consulta|enllaç=[[Consulta]]
Fitxer:Debat.png|Debat|enllaç=[[Debat]]
Fitxer:Debat.png|Debat|enllaç=[[Debat]]
Fitxer:Forum.png|Fòrum|enllaç=[[Fòrum]]
Fitxer:Forum.png|Fòrum|enllaç=[[Fòrum]]
Fitxer:Glossari.png|Glossari|enllaç=[[Glossari]]
Fitxer:Glossari.png|Glossari|enllaç=[[Glossari]]
Fitxer:H5P-aula.png[H5P|enllaç=[[H5P]]
Fitxer:H5P-aula.png|H5P|enllaç=[[H5P#Afegir_una_activitat_H5P_a_una_aula_Moodle]]
Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]]
Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]]
Fitxer:Checklist.png|Llista de verificació|enllaç=[[Llista_de_verificació]]
Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]]
Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]]
Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]]
Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]]
Línia 39: Línia 47:
</gallery>
</gallery>


====[[Fitxer:Qualificador.png|vora|38x38px]]Llibre de qualificacions ====
====[[Fitxer:Qualificador.png|vora|38x38px]]Avaluació ====
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.


També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
*[https://mon.uvic.cat/udute/el-calificador-de-moodle-33/ El Calificador de Moodle (otra vez)]
 
*[https://mon.uvic.cat/udute/qualificacions-i-gestio-dactes/ Qualificacions i gestió d’actes]
*[[Qualificador Moodle|Qualificador Moodle]]
*[https://mon.uvic.cat/udute/conditional-grading-in-moodle/ Conditional grading in Moodle]
*[[Vistes del qualificador|Vistes del qualificador]]
*[https://mon.uvic.cat/udute/exclous-les-notes-buides/ Exclous les notes buides?]
*[[Exportar notes des del qualificador|Exportar notes des del qualificador]]
*[https://mon.uvic.cat/udute/configuracio-davaluacions-complementaries/ Configuració d’avaluacions complementàries]
*[[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador]]
*[https://mon.uvic.cat/udute/com-configurar-el-qualificador-si-tenim-repesques/ Com configurar el qualificador si tenim repesques]
*[[Com configurar el qualificador si tenim repesques|Com configurar el qualificador si tenim repesques]]
*[[Configuració d’avaluacions complementàries|Configuració d’avaluacions complementàries]]
*[[Excloure les notes buides|Excloure les notes buides]]
*[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d'actes a Sigma]]
*[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma|Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]]
*[[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris. Avantatges]]
*[[Configurar una rúbrica de Moodle|Configurar una rúbrica de Moodle]]
*[[Configurar una guia de qualificació de Moodle|Configurar una guia de qualificació de Moodle]]
*[[Comentar un pdf|Comentar un pdf]]
*[[Retroacció de la tasca|Retroacció de la tasca]]
*[[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum de Moodle]]
*[[Avaluació social de fòrums|Avaluació social de fòrums]]


==== Blocs laterals ====
==== Blocs laterals ====
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
* Com afegir un bloc lateral
* [[Blocs laterals de Moodle]]
* [https://www.youtube.com/watch?v=BUnP_Xqi6us&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=3 HTML amb enllaços]
* [https://www.youtube.com/watch?v=BUnP_Xqi6us&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=3 HTML amb enllaços]
* [https://www.youtube.com/watch?v=tiVLMfiMHIc&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=4 Bloc HTML de l’equip docent]  
* [[Blocs laterals de Moodle|Bloc HTML de l’equip docent]]  
* [https://www.youtube.com/watch?v=5EpSnnENM-0&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=5 Incloure un bloc temàtic RSS]
* [https://www.youtube.com/watch?v=5EpSnnENM-0&list=PLMLdgDQdm-85cey8CcGnR3VhX2uboa8QU&index=5 Incloure un bloc temàtic RSS]
* [https://mon.uvic.cat/udute/sharing-cart-el-meu-suro-de-recursos-de-laula-moodle/ Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle]
* [[Sharing Cart|Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle]]: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra.
* [https://mon.uvic.cat/udute/bloc-de-comentaris-de-laula-moodle/ Bloc de comentaris de l’aula Moodle]
* [https://mon.uvic.cat/udute/bloc-de-comentaris-de-laula-moodle/ Bloc de comentaris de l’aula Moodle]


==== Seguiment dels estudiants ====
==== Seguiment dels estudiants ====
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
* [https://mon.uvic.cat/udute/utilitzar-una-aula-moodle-com-a-estudiant/ Utilitzar una aula Moodle com a estudiant]
 
* [https://www.youtube.com/watch?v=2VTbcbajDMg&feature=emb_logo Full d’assistència]
* [[Llistat d'estudiants d'un curs de Moodle|Llistat d'estudiants]]
* [https://mon.uvic.cat/udute/com-imprimir-el-llistat-de-participants-amb-fotos-a-laula-moodle/ Llista de classe. Com imprimir el llistat de participants amb fotos a l’aula Moodle]  
* [[El bloc Full d’assistència a Moodle|Full d'assistència]]
* [https://mon.uvic.cat/udute/el-bloc-full-dassistencia-a-moodle/ El bloc Full d’assistència a Moodle]  
* [[Controla l’assistència amb Moodle|Assistència]]
* [https://mon.uvic.cat/udute/controla-lassistencia-amb-moodle/ Controla l’assistència amb Moodle]  
* [[El seguiment de compleció d’activitats a Moodle|Compleció]]
* [https://mon.uvic.cat/udute/el-seguiment-de-complecio-dactivitats-a-moodle/ El seguiment de compleció d’activitats a Moodle]. [https://mon.uvic.cat/udute/el-boto-marca-com-a-feta-de-laula-moodle/ El botó “Marca com a feta” de l’aula Moodle] (agost 2021).
* [[Imprimir tasques d’estudiants totes de cop|Imprimir tasques]]
* [https://mon.uvic.cat/udute/imprimir-tasques-destudiants-tots-de-cop/ Imprimir tasques d’estudiants totes de cop]
* [[Utilitzar una aula Moodle com a estudiant|DemoStudent]]


==== Grups a l'aula ====
==== Grups a l'aula ====
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
* [https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Moodle?veaction=edit Treballar amb grups i agrupaments a Moodle]
* [[Grups a l'aula Moodle|Treballar amb grups i agrupaments a Moodle]]
* [https://mon.uvic.cat/udute/gestio-del-treball-en-grup-a-moodle/ Gestió del treball en grup a Moodle]
* [https://mon.uvic.cat/udute/llistats-de-grups-de-treball-de-laula/ Llistats de grups de treball de l’aula]  
* [https://mon.uvic.cat/udute/llistats-de-grups-de-treball-de-laula/ Llistats de grups de treball de l’aula]  
* [https://mon.uvic.cat/udute/grupos-en-moodle/ Grupos en Moodle]  
* [https://mon.uvic.cat/udute/grupos-en-moodle/ Grupos en Moodle]  
* [https://mon.uvic.cat/udute/autoseleccio-de-grup/ Autoselecció de grup]  
* [[Tria de grup|Autoselecció de grup]]  
* [[Restriccions per grups i altres conceptes]]


==== Configuració de l'aula ====
==== Configuració de l'aula ====


* Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
* [https://mon.uvic.cat/udute/preparacio-de-les-aules-del-curs-2024-2025/ Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks]
*[https://mon.uvic.cat/udute/afegir-una-imatge-de-curs-a-laula-moodle/ Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle]
* [http://canal.uvic.cat/Play/7802#! Importar continguts d'una aula Moodle a una altra]
* [[Fer i restaurar còpies de seguretat a Moodle|Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre]]
*[[Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle]]
* Format per seccions
* Format per seccions
*[https://www.youtube.com/watch?v=wx5iECO83fY&list=PLMLdgDQdm-86wUEwEMWtCjEHazg2mlKSX&index=1 Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant]
*[https://canal.uvic.cat/Play/7805 Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant]
*[https://mon.uvic.cat/udute/arrossegar-i-deixar-arxius-a-laula-moodle/ Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle]
*[https://mon.uvic.cat/udute/arrossegar-i-deixar-arxius-a-laula-moodle/ Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle]
*[https://mon.uvic.cat/udute/canviar-totes-les-dates-duna-aula-virtual-de-cop/ Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop]


==== Exportació de notes a les actes ====
==== Exportació de notes a les actes ====
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
*[https://mon.uvic.cat/udute/gestio-i-tancament-dactes-a-sigma/ Gestió i tancament d’actes a Sigma]
*[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d’actes a Sigma]]
*[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]]
====[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Autovaloraci%C3%B3_de_l'aula_virtual Autovaloració de l'aula virtual]====
====[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Autovaloraci%C3%B3_de_l'aula_virtual Autovaloració de l'aula virtual]====
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===

Revisió de 14:52, 3 oct 2024

Què és

Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).

Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.

A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.

Què podem fer

Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.

Activitats

Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.

Recursos

Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.

Qualificador.pngAvaluació

El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.

També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.

Blocs laterals

Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.

Seguiment dels estudiants

A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.

Grups a l'aula

Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.

Configuració de l'aula

Exportació de notes a les actes

El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.

Autovaloració de l'aula virtual

A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.

Altres informacions i ajudes d'interès