Moodle: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
|||
Línia 9: | Línia 9: | ||
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment. | Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment. | ||
* [ | * [[Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle?]] Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat. | ||
==== Activitats ==== | ==== Activitats ==== | ||
Línia 52: | Línia 52: | ||
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs. | També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs. | ||
* [[Qualificador Moodle| | *[[Qualificador Moodle|Qualificador Moodle]] | ||
* [[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes]] | *[[Vistes del qualificador|Vistes del qualificador]] | ||
* [[Com configurar el qualificador si tenim repesques| | *[[Exportar notes des del qualificador|Exportar notes des del qualificador]] | ||
* [[Configuració d’avaluacions complementàries| | *[[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador]] | ||
* [[Excloure les notes buides|Excloure notes buides]] | *[[Com configurar el qualificador si tenim repesques|Com configurar el qualificador si tenim repesques]] | ||
* [[Gestió i tancament d'actes a Sigma| | *[[Configuració d’avaluacions complementàries|Configuració d’avaluacions complementàries]] | ||
* [[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris]] | *[[Excloure les notes buides|Excloure les notes buides]] | ||
* [[Configurar una rúbrica de Moodle| | *[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d'actes a Sigma]] | ||
* [[Comentar un pdf|Comentar pdf]] | *[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma|Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]] | ||
* [[Retroacció de la tasca|Retroacció | *[[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris. Avantatges]] | ||
*[[Configurar una rúbrica de Moodle|Configurar una rúbrica de Moodle]] | |||
* [[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum]] | *[[Configurar una guia de qualificació de Moodle|Configurar una guia de qualificació de Moodle]] | ||
* [[Avaluació social de fòrums|Avaluació social | *[[Comentar un pdf|Comentar un pdf]] | ||
*[[Retroacció de la tasca|Retroacció de la tasca]] | |||
*[[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum de Moodle]] | |||
*[[Avaluació social de fòrums|Avaluació social de fòrums]] | |||
==== Blocs laterals ==== | ==== Blocs laterals ==== |
Revisió del 14:20, 3 oct 2024
Què és
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.
Què podem fer
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
- Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle? Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
Activitats
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
Recursos
Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
Avaluació
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
- Qualificador Moodle
- Vistes del qualificador
- Exportar notes des del qualificador
- Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador
- Com configurar el qualificador si tenim repesques
- Configuració d’avaluacions complementàries
- Excloure les notes buides
- Gestió i tancament d'actes a Sigma
- Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma
- Usos de qüestionaris. Avantatges
- Configurar una rúbrica de Moodle
- Configurar una guia de qualificació de Moodle
- Comentar un pdf
- Retroacció de la tasca
- Avaluar un fòrum de Moodle
- Avaluació social de fòrums
Blocs laterals
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
- Blocs laterals de Moodle
- HTML amb enllaços
- Bloc HTML de l’equip docent
- Incloure un bloc temàtic RSS
- Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra.
- Bloc de comentaris de l’aula Moodle
Seguiment dels estudiants
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
Grups a l'aula
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
- Treballar amb grups i agrupaments a Moodle
- Gestió del treball en grup a Moodle
- Llistats de grups de treball de l’aula
- Grupos en Moodle
- Autoselecció de grup
- Restriccions per grups i altres conceptes
Configuració de l'aula
- Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks
- Importar continguts d'una aula Moodle a una altra
- Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
- Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle
- Format per seccions
- Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant
- Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle
- Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop
Exportació de notes a les actes
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
Autovaloració de l'aula virtual
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.