Accions

Moodle: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 9: Línia 9:
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.  
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.  


* [https://mon.uvic.cat/udute/per-que-serveixen-les-diferents-activitats-i-recursos-de-moodle/ Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle?] Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
* [[Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle?]] Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.


==== Activitats ====
==== Activitats ====
Línia 52: Línia 52:
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.


* [[Qualificador Moodle|El qualificador]]
*[[Qualificador Moodle|Qualificador Moodle]]
* [[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes]]
*[[Vistes del qualificador|Vistes del qualificador]]
* [[Com configurar el qualificador si tenim repesques|Repesques]]
*[[Exportar notes des del qualificador|Exportar notes des del qualificador]]
* [[Configuració d’avaluacions complementàries|Avaluacions complementàries]]
*[[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador]]
* [[Excloure les notes buides|Excloure notes buides]]
*[[Com configurar el qualificador si tenim repesques|Com configurar el qualificador si tenim repesques]]
* [[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Actes]]
*[[Configuració d’avaluacions complementàries|Configuració d’avaluacions complementàries]]
* [[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris]]
*[[Excloure les notes buides|Excloure les notes buides]]
* [[Configurar una rúbrica de Moodle|Rúbriques]]
*[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d'actes a Sigma]]
* [[Comentar un pdf|Comentar pdf]]
*[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma|Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]]
* [[Retroacció de la tasca|Retroacció d'una tasca]]
*[[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris. Avantatges]]
* [[Retroalimentació]]
*[[Configurar una rúbrica de Moodle|Configurar una rúbrica de Moodle]]
* [[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum]]
*[[Configurar una guia de qualificació de Moodle|Configurar una guia de qualificació de Moodle]]
* [[Avaluació social de fòrums|Avaluació social d'un fòrum]]
*[[Comentar un pdf|Comentar un pdf]]
*[[Retroacció de la tasca|Retroacció de la tasca]]
*[[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum de Moodle]]
*[[Avaluació social de fòrums|Avaluació social de fòrums]]


==== Blocs laterals ====
==== Blocs laterals ====

Revisió del 14:20, 3 oct 2024

Què és

Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).

Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.

A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.

Què podem fer

Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.

Activitats

Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.

Recursos

Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.

Qualificador.pngAvaluació

El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.

També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.

Blocs laterals

Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.

Seguiment dels estudiants

A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.

Grups a l'aula

Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.

Configuració de l'aula

Exportació de notes a les actes

El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.

Autovaloració de l'aula virtual

A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.

Altres informacions i ajudes d'interès