Moodle: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Línia 95: | Línia 95: | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/grupos-en-moodle/ Grupos en Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/grupos-en-moodle/ Grupos en Moodle] | ||
* [[Tria de grup|Autoselecció de grup]] | * [[Tria de grup|Autoselecció de grup]] | ||
* [ | * [[Restriccions per grups i altres conceptes]] | ||
==== Configuració de l'aula ==== | ==== Configuració de l'aula ==== | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/preparacio-de- | * [https://mon.uvic.cat/udute/preparacio-de-les-aules-del-curs-2024-2025/ Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks] | ||
* [http://canal.uvic.cat/Play/7802#! Importar continguts d'una aula Moodle a una altra] | * [http://canal.uvic.cat/Play/7802#! Importar continguts d'una aula Moodle a una altra] | ||
* [[Fer i restaurar còpies de seguretat a Moodle|Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre]] | * [[Fer i restaurar còpies de seguretat a Moodle|Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre]] | ||
Línia 111: | Línia 111: | ||
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes. | El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes. | ||
*[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d’actes a Sigma]] | *[[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Gestió i tancament d’actes a Sigma]] | ||
*[[Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma]] | |||
====[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Autovaloraci%C3%B3_de_l'aula_virtual Autovaloració de l'aula virtual]==== | ====[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Autovaloraci%C3%B3_de_l'aula_virtual Autovaloració de l'aula virtual]==== | ||
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle. | A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle. | ||
=== Altres informacions i ajudes d'interès === | === Altres informacions i ajudes d'interès === |
Revisió de 14:52, 3 oct 2024
Què és
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.
Què podem fer
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
- Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle? Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
Activitats
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
Recursos
Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
Avaluació
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
- Qualificador Moodle
- Vistes del qualificador
- Exportar notes des del qualificador
- Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador
- Com configurar el qualificador si tenim repesques
- Configuració d’avaluacions complementàries
- Excloure les notes buides
- Gestió i tancament d'actes a Sigma
- Gestió i tancament d'actes de formació contínua a Sigma
- Usos de qüestionaris. Avantatges
- Configurar una rúbrica de Moodle
- Configurar una guia de qualificació de Moodle
- Comentar un pdf
- Retroacció de la tasca
- Avaluar un fòrum de Moodle
- Avaluació social de fòrums
Blocs laterals
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
- Blocs laterals de Moodle
- HTML amb enllaços
- Bloc HTML de l’equip docent
- Incloure un bloc temàtic RSS
- Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra.
- Bloc de comentaris de l’aula Moodle
Seguiment dels estudiants
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
Grups a l'aula
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
- Treballar amb grups i agrupaments a Moodle
- Gestió del treball en grup a Moodle
- Llistats de grups de treball de l’aula
- Grupos en Moodle
- Autoselecció de grup
- Restriccions per grups i altres conceptes
Configuració de l'aula
- Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks
- Importar continguts d'una aula Moodle a una altra
- Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
- Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle
- Format per seccions
- Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant
- Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle
- Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop
Exportació de notes a les actes
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
Autovaloració de l'aula virtual
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.